Home > Uncategorized > SEKAPUR SIREH, SETAHUN JAGUNG

SEKAPUR SIREH, SETAHUN JAGUNG

1. Assalamualaikum dan salam sejahtera.

2. Aku mula mengenal emas semasa sibuk mencari cincin untuk bertunang dan berkahwin. Habis kedai emas di Kuala Lumpur ni aku masuk.

3. Pada masa itu baru tahu beza emas kuning dengan emas putih. Pada masa itu juga baru tahu ada emas 999, emas 916, emas 750 dan lain-lain lagi.

4. Tetapi setakat itu sahaja lah pengetahuan tentang emas yang aku ada.

5. Kemudian dalam usaha untuk mencari alternatif pelaburan, aku telah menjumpai blog mengenai emas iaitu jutawanemas. Dari blog tersebut aku mula mencari blog-blog dan laman-laman lain dengan tujuan untuk mendapatkan ilmu mengenai emas ini.

6. Alhamdulillah, aku adalah antara yang mendapat manfaat daripada blog-blog dan laman-laman berkaitan emas ini.

7. Tujuan blog ini adalah untuk menghimpun/merekod artikel-artikel berkaitan emas dan juga pemahaman/pengalaman aku yang tidak seberapa dalam bidang berkaitan emas ini.

8. Sesungguhnya yang baik itu daripada Allah dan yang buruk itu daripada kelemahan kita sendiri. Wasalam..

  1. Pu3 LeA
    August 26, 2009 at 8:34 am

    ehehe.. rupanya sejak kawen ni berminat dengan emas eh..😉

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

